måndag 7 mars 2011

idag

var en såndär dag igen när huvudet är som fyllt av dimma, eller av varm gröt, kanske, för det bränner & inga tankar kommer nånvart. & ögonen fungerar inte som de ska, kan inte fokusera på något, intryck föder tårar. öronen kan inte heller, ljud tvingar hjärnaktivitet, men hjärnan vägrar & ger huvudvärk, irritation, ilska & skrikande.

alla sinnesintryck, alla, är så förvridna, de blir groteska i relation till varandra. smaker, ljud, finger som kliar. telefonsamtal, & de är många, är katastrofer, jordbävningar, larm som hese fredrik i vardagsrummet.

jag tror att det är det där som inte är som det ska i min hjärna, det är som en distpedal i ibland, eller som ett extra underhudslager av distortion?
(jag har förstått det så, att det kan bli så ibland när det är fel på det viset)

jag går inte att ha att göra med.
jag kan inte ha att göra med något.

min lycka att jag inga deadlines hade idag. nu måste jag hitta lugnet, läsa, somna. imorrn måste jag kunna jobba.

jag skulle nog säga nåt annat?
men det är som med skunkdagboken jag skulle översätta; lite som stream-of-consciousness för mig.
som att skriva mig själv tom, trött, istället för annat.

eh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar